Besøg på Søfartsmuseet
Lokation: Ny Kronborgvej - Klik her for at se lokation på kort
Start: Torsdag d. 16. jun. Kl. 12:50
Slut: Torsdag d. 16. jun. Kl. 14:15
Beskrivelse: Særudstilling om Kongeskibet Dannebrog.

Rundvisning på M/S Museet for Søfart, Ny Kronborgvej 1, 3000 Helsingør

Torsdag den 16.juni 2022 kl. 13.00 – ca. 14.15

Der er betalingsparkering ved museet på Ny Kronborgvej.

Vi mødes i museets forhal, der også er museumsbutik, senest kl. 12.50, således at vi er klar til en spændende rundvisning, som starter kl. 13.00. Der er bokse til tasker o.lign. (10/20 kr.)

Bygningen, der er tegnet af den verdenskendte tegnestue BIG – Bjarke Ingels Group, er et museum i overraskende arkitektoniske rammer anbragt ikke i, men udenom Helsingør Skibsværfts gamle tørdok. Vi vil få en rundvisning, hvor vi skal gå/sejle i sømandens fodspor. Museet har i øjeblikket en særudstilling om Kongeskibet DANNEBROG, som vi specielt skal fordybe os lidt mere i.

I år fylder Kongeskibet nemlig 90 år.

Det markeres med en jubilæumsudstilling om DANNEBROG. Særudstillingen er en rejse med Kongeskibet gennem ni årtier – og et møde med tre monarker med blåt hav i årerne. Udstillingen viser alle facetter af Kongeski-bet, der fungerer som både residens for Hen-des Majestæt Dronning Margrethe II, et personligt hjem, skoleskib, symbol på kongemagten og samtidig rummer en fascinerende fortælling. Kongeskibet er mere end et skib. Det er et flydende slot, der bringer den kongelige familie ud til danskerne.

Når Kongeskibet kommer i havn på de årlige togter i Danmark, Grønland og Færøerne, møder monarken sit folk.

Tilmeld personer: Max. 2 stk.Tilmeldingsfrist:Tirsdag d. 14. jun.