Samhandelsbetingelser
Betaling/Levering
Betaling Du
kan betale med Dankort. Der kan forekomme et gebyr til forsendelse. Størrelsen
varierer afhængig af forsendelsestype, efter postvæsenets tariffer. Straks efter bestilling og betaling over Internettet vil du modtage en ordrebekræftelse
via e-mail.
Alle
varer betales ved bestilling. For arrangementer gælder endvidere følgende
betingelser: Ved evt. afbud indtil 10 dage før arrangementsdatoen refunderes
det fulde beløb, ved afbud indtil 5 dage før refunderes 50 % af prisen,
ved afbud fra 5 dage før arrangementet kan vi ikke give nogen refundering.
Levering Fysiske
varer anses for leveret, så snart varen er udleveret fra Museumsforeningen for
Hørsholm og Omegns lager til enten fragtmand eller Postdanmark.
Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn påtager sig ikke noget ansvar for
produktets stand efter transport eller for transportens varighed. Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn vil levere varen snarest muligt, er der
tale om deltagelse i et arrangement, er leveringsdatoen den samme som
arrangementsdatoen, vær dog opmærksom på de særlige betingelser under afsnittet
”Betaling”
Sikkerhed Sikkerheden vedr. betaling over nettet, er i de senere år blevet kraftigt
forbedret, og befinder sig i dag på et langt højere sikkerhedsniveau, end for
blot få år siden.
Læs om sikkerhed og adfærd på nettet hos på Forbrugerstyrelsens hjemmeside
www.fs.dk eller hos e-handelsfonden www.e-handelsfonden.dk.
Reklamationspligt Hvis
leverancen er i uoverensstemmelse med den medfølgende faktura, skal køber
indenfor senest 14 dage reklamere.
Fejl og mangler For at påberåbe sig at en fysisk vare lider af fejl eller mangler, skal
fejlen/manglen anmeldes til Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn straks den
er opdaget. Køber skal beskrive hvad fejlen/manglen består i, og på forlangende
vise hvordan fejlen/manglen er forekommende. Museumsforeningen for Hørsholm og
Omegn er kun ansvarlig for fejl og mangler, der forekommer indenfor 1 år, efter
salgstidspunktet.
Museumsforeningen for Hørsholm og Omegns
mangelansvar Gælder kun fysiske varer.
Hvis
det leverede ikke lever op til det aftalte, og forudsat at ovenstående er
opfyldt, har Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn berettiget og forpligtet
sig til indenfor rimelig tid, at foretage omlevering, afhjælpe manglen eller
give køber et forholdsmæssigt nedslag i prisen, således at manglen må anses for
at være endeligt afhjulpet. Køber er kun berettiget til at hæve aftalen om køb af den pågældende vare, hvis
Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn ikke har afhjulpet fejlen/manglen jf.
ovenstående, og Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn har modtaget skriftlige
meddelelse herom og minimum 30 arbejdsdage er forløbet.
Returnering af en vare bekostes af køber og skal ske inden for 14 dage fra
modtagelsen af varen.
Museumsforeningen
for Hørsholm og Omegns ansvar omfatter ikke fejl forårsaget af normal slitage.
Produktansvar Museumsforeningen for Hørsholm og Omegn er har produktansvar i henhold til
gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke yderligere ansvar, end det der
følger af loven. Ethvert ikke lovbestemt produktansvar udviklet i henhold til
dansk retspraksis om erstatning, er derfor frasagt.
Garanti Gælder kun fysiske varer.
Følgende
garantibetingelser er gældende for leverancer fra Museumsforeningen for
Hørsholm og Omegn
Vi henholder os til dansk købelov. Så husk at gemme fakturaen, i tilfælde
af der skulle opstå problemer.
Returret Vi giver ikke penge retur, men såfremt der er tale om en fysisk vare, vil
vi forsøge, at finde en anden vare, hvis det er muligt. |